Den nyudviklede emballage øger markant hyldetiden i butikken med minimum ekstra 6 dage uden at tilføre vand. Dertil kommer beskyttelse mod ethylen og en lukket emballage. Det er kort fortalt resultatet af en helt ny patentanmeldt salgsemballage til potteplanter fra Gartneriet Thoruplund.
Gartneriet Thoruplund sender hver dag mange tusind potteplanter ud til det Europæiske marked. Det er planter som Campanula Ocean, Rosa Infinity m. fl., som der er lagt måneders arbejde og ressourcer i at fremstille i højeste kvalitet.
Derfor er det mange gange, man med dybt sænket blik går ind i mange supermarkeder, når der står mange udtørrede og døde potteplanter, der er på vej til spild. Det gør ondt på vores faglige stolthed, på økonomien i butikken med stort svind og ikke mindst miljøet. Derfor gik gartneriets R&D-afdeling i gang med at finde en løsning, som kunne holde planterne friske i længere tid.
Udtørring og ethylen er potteplantens største fjender i butikken
AirPack sikrer mod udtørring og det skadelige stof ethylen, som kan være til stede i luften i nærheden af frugt og grønt. Derfor er AirPack en revolutionerende løsning.
En salgsemballage, hvor folien er lukket helt omkring planten, har hidtil ikke været en mulighed, da det ville blokere den naturlige udveksling af gasser og fugt. Planten vil ganske enkelt kvæles i en hermetisk lukket emballage. Den nød ville vi gerne knække! Vores garvede gartnere er fuld af gode ideer, og de har i samarbejde med førende forskere intensivt arbejdet med dette projekt i lang tid. AirPack er resultatet, hvilket er banebrydende og revolutionerende for branchen og et stort løft til miljøet.
AirpPack – en bæredygtig løsning for miljø og økonomi
AirPack er en svejselukket genbrugelig pose, der beskytter mod udtørring og ethylen, men som via den patentanmeldte pakkemetode tillader planten at ånde. Testet har indtil videre vist, at Rosa Infinity og Campanula Ocean i AirPack har minimum 6 dages længere holdbarhed i butikken uden vanding i forhold til en traditionel åben pose. Samtidig beskytter AirPack planten mod mikrobiologiske sygdomsangreb og skadedyr og er mere hygiejnisk for forbrugeren ved hjemtransport.
Vi har store forventninger til AirPack, og glæder os til at se, hvordan indkøberne tager imod nyheden på IPM i Essen. Tiden er mere end moden til bæredygtige løsninger og fokus på unødigt spild, og her passer AirPack rigtigt godt ind i en bæredygtig butiksprofil.
- Ny emballage, der giver længere liv
- Ny åndebar beskyttelse, der giver længere liv
- Mindre spild flere blomster
- Minimum 6 dages længere hyldeliv i butikken